
Het coronavirus heeft erg veel invloed uitgeoefend. Ondernemers hebben de deuren moeten sluiten, maar is er ook in de online branche erg veel veranderd. Waar de aanbieders van evenementen en dergelijke websites even geen reserveringen binnen zagen komen, liep het storm bij bijvoorbeeld de online elektronica winkels om laptops aan te schaffen. Inmiddels begint iedere branche weer een beetje overeind te komen, waarna het tijd is om het ondernemingsplan te volgen. Sommige bedrijven moeten nog even bijkomen van de enorme impact, maar zijn er natuurlijk ook online ondernemingen die hier van hebben geprofiteerd en de volgende stap nu wel gezet kan worden. Voor deze mensen is het aan te raden om een online groeistrategie in te zetten, om zo de omzet te verhogen en de zichtbaarheid bij de doelgroep te vergroten!
Online adverteren, of toch een organische groei?
Wanneer je ervoor kiest om te groeien met je onderneming, zijn er in principe twee opties waar je een keuze uit zou kunnen maken. Je kunt namelijk kiezen om online te adverteren, maar is SEO ook een strategie die erg veel gekozen is.
Bij online adverteren kies je ervoor om direct zichtbaar te zijn bij de doelgroep.
SEO draait vooral om het inzetten van strategieën die de organische groei van de website en uiteindelijk je onderneming zullen bevorderen.
Het verschil tussen SEO en SEA
Binnen online marketing zijn er in principe twee verschillende soorten groeistrategieën. Je kunt ervoor kiezen om op een organische wijze zichtbaar te zijn in de zoekresultaten en zo de doelgroep, maar is het ook mogelijk om te adverteren. Bij een organische strategie (SEO) kun je denken aan het optimaliseren van de content op de website, zorg je ervoor dat de website technisch in orde is en kun je linkbuilding inzetten om het backlinkprofiel te vergroten.
Met het online adverteren zul je vooral gaan kijken naar waar de doelgroep nu geïnteresseerd naar is en waar zij naar op zoek zijn. Jij wilt hier met je bedrijf per direct zichtbaar zijn, waar er dan ook verschillende mogelijkheden zijn. Denk bijvoorbeeld aan banners, advertenties op andere websites maar kun je ook binnen Google zelf adverteren, wel bekend als de zwart gedrukte advertentie links!
Werk samen met een online marketing bureau
Geïnteresseerd in het opzetten van een organische strategie of wil je graag adverteren met je onderneming? Zelf kan het nog erg lastig zijn om de juiste stappen te maken. Een online marketing bureau helpt je graag om het zoekgedrag van de doelgroep in kaart te brengen, om hier vervolgens een passende strategie op aan te passen. Kijk snel naar de mogelijkheden van een online marketing bureau, waarna jullie samen kunnen starten aan een mooi en nieuw project!