Wil je je rendement verhogen bij het maken van sterke campagnes? Op basis van conversie data in zoekmachine adverteren wordt er een strategie geadviseerd. Om je SEA doelen te behalen worden de kansen geanalyseerd, het budget gemonitord en de ROAS wordt verbeterd. SEA staat voor search engine advertising, wij kennen het beter gezegd als: ‘zoekmachine adverteren’. De beste manier om meer rendement uit jouw advertenties te halen is om voor google ads uitbesteden te kiezen. Zoekmachine adverteren betekent dus dat je met een advertentie in een zoekmachine kan komen te staan. Bij het aanmaken van een zoekcampagne in AdWords stelt de adverteerder zoekwoorden in.
Zoekmachine adverteren
Zoekmachine adverteren betekent dat je met een advertentie in een zoekmachine kan komen te staan. Bij het aanmaken van een zoekcampagne in AdWords stelt de adverteerder zoekwoorden in. Gerelateerde diensten van SEA zijn onder andere, personalisatie, B2B marketing, SEO, Display Marketing, Marketplaces en CRO. Met personalisatie ontdek je hoe CDP’s worden ingezet om te personaliseren. Timing en relevantie zijn twee van de belangrijkste voorwaarden voor een ijzersterkte marketing. Met een Customer Data Platform (DCP) kan de customer journey van jouw klanten worden gepersonaliseerd, op basis van doelgroep- en transactiedata. In B2B-marketing vindt er een stevige verschuiving plaats naar online. De Decision making unit (DMU) wenst het oriëntatieproces in ongeveer 90% van de gevallen online te doen. Bij SEO wordt er echt gekeken naar het resultaat. Elke maand meer relevant verkeer uit de zoekmachine; bezoekers die actief op zoek zijn naar jouw producten en diensten. Display Marketing is er om je advertenties online nog aantrekkelijker te maken en nieuwe en huidige bezoekers naar je website te trekken. Klinkt best interessant toch? Marketplaces is al helemaal van nu. Steeds meer consumenten doen hun aankopen online. Hierdoor is de autoriteit van marketplaces de afgelopen jaren sterk toegenomen binnen de e-commerce. Tot slot is er CRO, conversie optimalisatie. De UX en conversie optimalisatie specialisten werken tijdens een CRO traject aan jouw digitale doelen.
Hét advertentieprogramma
Google ads, voorheen Google Adwords, is een advertentieprogramma van Google. Google Ads biedt jou de mogelijkheid om op zoektermen te adverteren. De advertenties worden in Google bij de zoekresultaten getoond. Met Adwords kun je in het zoeknetwerk en in het displaynetwerk adverteren. Met Google Ads kan je meer gericht adverteren, zo krijg je meer bezoekers, meer potentiële klanten via gerichte marketing campagnes, naamsbekendheid verhogen in de gewenste regio, Google Shopping voor webshops en het allerfijnst: er is geen budgetverspilling.